Monday, April 18, 2011

my journey

Keje pm shift lagi..
and as usual kalau pm shift i have loadsss of time to open the net and do anything i want..hehe..:p
actually ingat nak shopping-online shopping but unfortunately i xde duit skarang ni..
im going to london this may so kene jimat2 sikit..
lagipon my mom tengah rennovate rumah so kene tolong sikit2...
anyways, tengah2 surf internet tgk facebook my brothers and cousins..
how time flies.

ingat lagi dulu waktu spm..i pergi interview for British Top Universities (BTU) gune my trial spm results..mase tu trial i dapat 9a 1b and teka la ape b tu..hahaha.of course la pendidikan islam..hahaha..masa i pergi tu i xbitau my parents but after tu i bitau die and my mom was so pissed off sebab die xnak i pergi overseas.. i pon actually xde la pasang niat tinggi pon nak g overseas..masa tu i mmg nak buat business dalam country jer..

i got the offer but xnak pergi, instead i masuk matriculation programme..i dapat kolej matrikulasi perak with tanti and mc mar my 2 bestie from xpecx..mmg enjoy sangat2 dok situ..masa tu mulalah my relatives called me and advised me suruh keluar matric and masuk banting to further my studies overseas.they told me kalau i masuk banting i confirm dah dapat medic while kalau stay matric xconfirm lagi..the problem on that time was that i dont want to be a doctor pon so i xkesah la kan..hahaa..i just want to be a businesswoman..

however, masa tengah syok kat matric tu my bestie tanti dapoat offer from uniten and die nak pergi uniten..sadiss..pastu i pon dh tergoda dengan my uncle punye godaan suruh accept the offer...die kate takkan la nanti best student mrsm ytb nak jadi businesswoman je.i pon aiyok camne ni.businesswoman lagi best dr kuli kat hospital...last2 tergoda maka jadilah mmasuk banting...

kat banting semuanye best students kan..semua pon yang dapat excellent results kan..and semua mmg kaki study..nak taknak akan jadi kaki study..kat banting la saye belaja makan sambil study, tido sambil study and bla bla.hehe..study hard jugak la kot sebab banting mmg xde pape pon untuk dienjoy kat situ..so nak tak nak buku jugak la mende paling best.hhahaha..

then got the offers to ireland..actually dapat royal college surgeons ireland and iumc but of course i xnak pergi rcsi sebab a senior told me so..die cakap rcsi xbest and yes i just love ucc...seronok belaja kat ucc..best peeps , best teachers and best environment...

-to be contd


No comments: