Friday, July 18, 2008

ONG

Yesterday, saye ikut ward round kat wad bersalin..saya rase sebak sangat2 after jumpe sorang akak ni..akak ni 2nd time pregnant after 15yrs..pastu dr cakap la kat akak tu sebab die xbersalin lame dah so takut jadi ape2 dr encourage die bwat caeserian section...kire operate la kan..pastu doctor pun cerita la sume benefits and risks kalau buat CSxn and bersalin ikut biasa..pastu doctor cakap kalau bersalin ikut biasa akan ade risk kat baby n kalau csxn lak kat mother tu sendiri..pastu akak tu cakap,
"saya sakit xpe..jangan anak saya jadi pape je..tapi saya kene discuss dengan husband dulu lah"

itulah ye kawan2...ibu sanggup berkorban ape saje..eventho dr cakap csxn akan ade complications kat die sendiri, die sanggup...ok so sekian terima kasih..kesimpulannye saya akan go for my family for my problem n xkan sekali-kali saya akan membelakangkan diorg..eventho it really hurts and it is too painful for me to bear it but saya sanggup..ibu saya telah berkorban apa saja utk saya selama ini so skerang tiba masanya saya berkorban utk diorg lak..walaupon hati ini kaan mati n sukar nak accept org lain tapi akan diteruskan jugak..hidup mesti diteruskan kan..lalalala....=)

No comments: