Tuesday, July 15, 2008

kenapa manusia mudah berubah hati

I have 2 good friends...dua2 ni lelaki...n cerita ini memang benar cuma nama dirahsiakan atas menjaga nama baik diorg...
ok sorang ni saya namakan dia A..A ni merupakan salah seorang rakan yang agak baik dengan saya. Kiteorg dulu memang baik la tetapi baik yang ada batasnya..Dulu die suke kat someone ni..mmg saya tau die betol2 sukakan perempuan tu..masalahnya lelaki tu malu utk mengakuinya n die just kasi hint2 kat perempuan tu..perempuan tu pon kawan baik saya juga. Perempuan itu pon tahu yang lelaki itu sukakan die cume x berani cakap n perempuan tu keep her faith on him..die percaya yang lelaki itu akan meluahkannya someday...but then jarak memisahkan mereka..tidak sampai sebulan mereka berpisah lelaki itu telah jatuh hati dengan seorang lagi perempuan. Dan perempuan itu pon menangis lah kesedihan kerana cepatnya lelaki itu berubah...dalam masa sebulan, seseorang lelaki itu berubah hati dengan cepatnya memilih orang lain yang dia baru kenal utk dijadikan permaisuri hatinya..

Satu cerita lagi lak seorang lelaki yang saya namakan B. Dia ada girlfriend n relationship diorg berjalan dengan lancar selama 2 tahun.. tapi ade family intervenes sket dalam hubungan diorg..tapi lelaki ni takdelah bitau kat pompuan tu...pastu si B ni kenal sorang pompuan lain...n dalam masa 2 minggu lelaki itu pon mintak putus dengan girlfriend die and mengseriuskan dirinya dengan perempuan yang die baru kenal..cepatnya?2 tahun n 2 minggu?mengapakah?adakah ini dinamakan jodoh?
and kalau lah hati perempuan pon boleh berubah secepat itu...haih..

7 comments:

Anonymous said...

belum jodoh la agaknya.
kalau 2 minggu lepas kahwin berpisah,lagi haru.

Rashid said...

salam witty,
saya sungguh tertarik dengan 2 situasi ni.

Pertama,
saya akui itulah bezanya lelaki dengan perempuan. Secara jujur saya katakan: perempuan lebih setia berbanding lelaki..terutama semasa bercinta dan setelah berkahwin. Ini hakikatnya!!!

Witty, percayalah lelaki ni tidak semuanya jenis berani meluahkan rasa.. perempuan apatah lagi. Itulah akan berlaku, setelah kehilangan baru kita akan terasa sedihnya. kajian menunjukkan bahawa jarak juga boleh menjadi faktor daya penarik bagi seseorang.. semakin dekat jarak kita dengan dia, semakin hati kita terlekat!

Tentang keluarga, saya tak salahkan kedua-dua pihak. Percayalah hubungan hanya akan diredhaiNya jika hubungan dua hati direstui oleh kedua-dua belah pihak ibubapa!!!
Jika tak direstui, baiklah putuskan hubungan 2 hati itu. Putus dengan cara baik-baik... kita perlu matang dalam menerima hakikat ini.

Kita hanya merancang... dan segala ketentuan sudah ada di tanganNya.

Unknown said...

biasa la tu cik aina oi
nama pon lelaki
:P

citer la pulak kisah cinta cik aina oiiii


isnin pg sambut beta kat airport k!

IamYonna said...

itu namanya zaman berpoya-poya..
boleh jalan saja dengan lelaki mcm tu..
stupid betul!
penat2 pompuan2 tu sayang bagai nk gila..
itu yang dia balas?
huhu..

anyway,
just tell to both of that gurl..
wake up and just be strong..
tunjuk kat mamat2 tu pompuan x lemah..asyik2 nk nangeh je..

pecaya lah..
one day..
pompuan2 tu akan lebih bahagia dari mamat2 yang mainkan perasaan diorg tu :)

13may said...

hmmm...kesian...

suh la pompuan tu baca blog saya:

encik13may.blogspot.com

hehhe hehhe

Nik said...

entahla aina...things does happen kan?..wut more can i say lah but "the greatest thing u'll ever learn is to love and being loved in return"

biasanya org yg mintak clash tuh yg akan move on dgn cepat...distance??kalo hari2 jumpe pon boleh clash jugak..."Faithful" is important..huhu..

Anonymous said...

2mnggu..hmm..too drastic..!!ape slh gurl itu smpai d perlakukan sprti itu??cptnye lelaki itu brubh hati.cptnye lelaki itu melupakn sglanye..cptnye lelaki itu trime org laen..mudahnye lelaki itu..sngt mudah..hatinye sungguh mudah rapuh..akn bertahan kah cinta lelaki itu bersama si dia yg baru jika hatinye mudah rapuh??jgn permainkn hati pompuan tmbahan pula jika iainye melibatkn maruah keluarga si gadis itu..