Saturday, April 18, 2009

exam

Spoke to my mom today...
I told her how lembab i am skarang...
susahh gile nak study + study x lekat dalam kepala + susah nak faham + mmg slow gile progress...
Then my mum cakap maybe sebab xberkat banyak buat dosa kot..
So mungkin jugak la kan + xcukup masa kan nak study sume..
So di sini wahai rakan-rakan semua yang baca blog saya yang kenal saya kat dalam internet saje ke atau pon kat realiti dunia, saya menyusun jari dari ke hujung kaki ke hujung rambut(eh ke dari hujung rambut ke hujung kaki), memohon ampun meminta maaf kalau seandainya saya ada terkasar bahasa, sakitkan hati, atau mengguris perasaan atau menghancurkan hati dan perasaan, mintak maaf sangat2..tak terniat di hati saya untuk menyakiti kalian semua..maaf ye...
halalkan segala makan minum saya...
halalkan segala perbuatan saya..
dan halalkan segala perbualan/perkataan yang keluar dari mulut hamba Allah yang kerdil ini..
Maaf sangat2..

Doakan saya tau..
Hanya Allah yang dapat membalas jasa baek kalian semua.
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah swt dan yang buruk itu datang dari kelemahan diri saya sendiri..

Doakan saya dan rakan-rakan final med UCC dapat berjaya dalam peperiksaan yang akan bermula pada minggu hadapan dan tamat pada 20May 2009. Doakan kami semua agar dapat grad dengan cemerlang seterusnye menjadi doctor yang berguna kepada masyarakat..
=)


27 comments:

Wahidah said...

to me aina tk de wat slh ape2 pun..

gud luck aina..insyaAllah aina akan lulus dgn jayanyaa..Amin...

Hafizatul Akmar Hussin said...

semoga dipermudahkan! ;)

einhyatt said...

dosa dgn Tuhan pon jgn dilupakn ye.... may Allah make ease

Unknown said...

Pernah dengar cerita PAKU DI HATI??

Ada seorang pemuda yang sangat pemarah. Dia tidak dapat mengawal kemarahannya walaupun ianya hanya satu masalah kecil sahaja. Pada suatu hari, bapanya telah menghadiahkannya dengan seguni paku.
"Untuk apakah paku-paku ini ayah?" tanya pemuda tersebut.
"Setiap kali kamu marah, kamu pakulah tembok batu di hadapan rumah kita ini, bagi melepaskan kemarahan mu" jawab ayahnya.
Pada hari yang pertama sahaja, pemuda itu telah memaku
sebanyak 37 batang paku pada tembok batu tersebut. Selepas beberapa minggu, setelah dia dapat mengurangkan kemarahannya, jumlah paku yang digunakan juga berkurangan.
Dia mendapati, adalah lebih mudah mengawal kemarahannya dari memukul paku menembusi tembok batu tersebut. Akhirnya tibalah pada suatu hari, dimana pemuda tersebut tidak marah, walau sekali pun.
Dia pun memberitahu ayahnya mengenai perkara tersebut dengan gembira. Bapanya mengucapkan tahniah dan menyuruh dia mencabut kembali paku itu satu persatu, pada setiap hari yang ia lalui tanpa kemarahan. Hari berganti hari, dan akhirnya dia berjaya mencabut kesemua paku-paku tersebut. Pemuda tersebut lantas memberitahu perkara tersebut kepada bapanya dengan bangganya.
Bapanya lantas memimpin tangannya ke tembok tersebut dan berkata "Kau telah melakukannya dengan baik, anakku, tetapi lihatlah kesan lubang-lubang di tembok batu tersebut, tembok itu tidak akan kelihatan sama lagi seperti sebelumnya. Bila kau menyatakan sesuatu atau melakukan sesuatu ketika marah,
ianya akan meninggalkan kesan parut dan luka, sama seperti ini.
Kau boleh menikam seseorang dengan pisau dan membunuhnya. Tetapi ingatlah, tak kesah berapa kali kau memohon maaf dan menyesal atas perbuatan mu, namun lukanya masih tetap ada. Luka di hati adalah lebih pedih dari luka fizikal.

KAMU SUDAH BANYAK KALI MENEBUK PAKU DI DINDING SAYA...
Ingatlah aina...walaupun tinggi darjat kamu..kaya..pandai..cantik..tapi janganlah mudah-mudah untuk menghina seseorang...ikut emosi kamu dan menyakitkan hati orang..

apa-apa pun good luck for you and your rakan-rakan...

Princess :) said...

aina.. u x try lagi bt exam tu.. that's y lah u rasa susah sgt.. i blieve u akan rasa senang sama dengan usaha u sekrang.. dun wori.. js pray ya.. gud luck aina ;)

Witty Angel said...

wahidah, einhyatt, hafizatul, tania : thanks...=)

gehime : sapeeeekahhh kamu?????saye tidak kenal kamu pon macam mane saye nak tebuk dinding kamu?????

Unknown said...

tak kenal saya?
ok ni saya nk bagi tips..
saya tak berpelajaran tinggi seperti kamu...tak kaya seperti kamu..
saya dah kenal lama kamu..
kamu selalu mengata saya...
selalu sakit kan hati saya..
kamu selalu ingat kamu bagus...
dan kamu tak fikir hati saya semasa kamu mengata-gata saya...
ingatlah..hari ini kamu di atas...esok kamu dibawah...
itu adalah roda kehidupan...
hari ini kamu cantik..kamu kaya...kamu pandai..esok siapa yang tahu..semua itu anugerah Tuhan..ia hanya bersifat sementara..
tapi tak apa...lubang tetap lubang...tak perlu nak ungkit-ungkit kisah lalu...

Witty Angel said...

kamu ni anonymous yang kasi komen banyak2 tu ke?huhu..
or kamu ni sum1 yangpenah left a comment kat chatbox saye cakap sal kontraktor tu eh?huhu...
anyways, saya x berpelajaran tinggi pon..undergrad pon x abis lagi..and saye x kaya pon and seriously kalau saye betol2 buat mende tu kat kamu ape kate kamu reveal sape kamu ni.kalau setakat nak main2 kan saye nak tambah lagi stress saye waktu exam takyah la tinggal komen kot.
owh and in what way saye sakitkan hati kamu?
tapi mayb la kot sebab saye mmg bold. saye akan cakap je ape yang saye rase betol without thinking of others and im sorry for that. if kamu ni mmg kawan saye kamu patut dah kenal kot how bold i am.anyways sorry la ye kalau kamu ade terasa ke ape.tapi satu je la kot saye mintak kalau betol saye buat mende tu kat kamu kan i DARE u to reveal urself. thanks.

Anonymous said...

anonymous yang kasi komen banyak2?
kontraktor?????tak ada kaitan dengan saya semua itu...

saya tak ada masa sebenarnya nak main2 dengan kamu ni...dan saya tak bermaksud nak stresskan kamu...
terlalu banyak awak sakitkan hati saya...saya sudah tidak mahu ungkit lagi...

itu lah silap awak...awak selalu fikir yang awak ni betul..dan menyakitkan hati orang lain..dan tidak berfikir sebelum bercakap...
mmg saya kawan kamu....dan mmg saya kenal macam mana kamu...tapi janganlah nak ambil kesempatan nak sakitkan hati orang...
saya dah kenalkan diri saya dengan letak email saya kat page kamu..jika saya tak nak kamu tahu..dah lama saya tak letak...betul tak...

Witty Angel said...

kamu tak letak email pon..kamu letak profile blogger but then tu pon xleh access...

"Profile Not Available
The Blogger Profile you requested cannot be displayed. Many Blogger users have not yet elected to publicly share their Profile.
If you're a Blogger user, we encourage you to enable access to your Profile."

sooo???

Witty Angel said...

i think u r not a friend of mine kan.tapi sedara yang penah rapat dengan i kan?

pokeynose said...

geheime,

I know you are a kind person from the kindness that you are implicitly trying to portray in your message. If you have compassion,you would forgive someone without "ungkit-ungkit" in the first place. You already "ungkit-ungkit" (even if you dont realize it) when you talked about past times. And that's after reading her entry during stressful exam study week, so you cannot say that you "don't mean to make her stress". That's just hypocrite..dont act like you're innocent here. Some people can see right through you.

what do you seek from her after she honestly asking for forgiveness? You wanted her to beg on her knees?

Sudah2 la tu, in case you have not realized, prettywittyangel is not a real angel and you arent either.Manusia buat silap kan. Bermaaf-maafanlah! =)

Anonymous said...

mr.geheime

yooohuu..watz up..a'a btul katew pokeynose tu...x nux unkit tp umkit-umkit gakx...klu btul2 adew lubangmae saya tolong semen kan..huhew..jaz kidim..ehem key serious..urm mr.geheime..sy sbg kak lom kpd ina jeffery@ prettywittyangel mintak sribu kemaafan kat sedara klu sedara pernah disakitkan beliau...haaa ker bab cinta sedara pernah ditolak..ahakx!!..hehee..maaflah byk2...adeq saye nie mmg mulut lepas skep...jujur katakan..wahwahwah...keylah camnie pe katew kita settle baek2..jgn plak kta berdendam sesama manusia yg mempunyai akal dan sebagai khalifah ALLAH ita xley berdendam-dendam nie...cba gtaw 2-3 benda yg pernah aina sakepkan...klu malu nux gtaw kat blog nie ley email kat syaer di alamat yg tertera ini..huhew!!.. nothingxpossible@hotmail.com ...kenapa mr.geheime xgtaw awal2..knape nak tunggu adeq saya final br nak gtaw..sajew eak..nakal tul..hehee...key yerk mr.geheime...nanti msg sy taw..ahakx!!..daaaaaa

Anonymous said...

byk plakx slh ejaam,...keyboard romsak..huhew

kawanaina said...

same je la kamu buat tebuk2 lubang kat hati cik aina ni by doing what u did or saying what u said.
cerita tu patut dibaca kat diri sendiri dan dipahami oleh diri sendiri.
ada hati nak bagi pengajaran kat org. bole je buat in private kot.

"ikut emosi kamu dan menyakitkan hati orang"
mengata dulang paku serpih.
sekian.

Anonymous said...

Sedara???apa ke jadah nye…

ni kak lom mana nie??setahu saya aina jeffry ni anak sulung?dun worry you guys…saya dah maafkan…tapi as I said..”lubang tetap lubang”…I wish hati boleh di semen kan…oh yeaa?and I dont care..you nak exam ke apa ke..ooo..saya kena lak fikir perasaan dia??saya letak sbb ni entry sesuai dalam banyak2 entry dia..ok…

Leeya said...

hee..aina nk final da ek..wahh,tak lme ag nk bis da..congrates yek..btw,gud luck 4 ur final..sye doakan anda dipermudahkan Allah sgala urusan..insya Allah..

*u're nice girl..rsenye tkde ape2 ag kot stkt neh antra sye dn kamoo..[for me le]..hehe=p

fzl said...

sedara yang tak bernama,

kot ye pun ko ade masalah ngan tuan punya blog,janganla nak emo2 kat sini.agak2 la sket.

Witty Angel said...

gehime,

see.told ya.u dont even know me!hahaha..u knw me just from the blog kan..ape kes..haha..but xpe la..esok nak exam dah pon..so maaf la yer encik tidak bernama..well i dare u but then u x berani kan so i assume u xwujud pon cume kamu adalah anasir luar yang coward yang cube untuk mengdistract saye daripada study.hahaha..opss sorry tersebut coward lak..well sori lagi sekali..haha..terlepas lak cakap..hahaha...anyway u were succeed yesterday in distracting me u knw..i kept on thinking sape la kan yang i penah buat slaah sampai berdendam kan and mungkin sebab saye ni PERASAN saye bagus saye tak rase saye penah lukekan hati org banyak2 EXCEPT orang yang xfaham bahasa buat gak ape yang saye tak suke. opss terkasar lagi.sori2..hahaha...anyway as u can see here, i ade ramai kawan2 yang berhati mulia, tidak berhati hitam dan tidak berdendam dengan saye support saye no matter what so if u could go away from my life.thanks..take care and sorry kalau terasa lagi..mungkin kali ni saye menebuk 1000000 lubang kat hati kamu or mungkin hati kamu dah hancur dah tapi nak buat camne..saye bukan angel. i made mistakes. and saye ego and saye tak suke orang yang nak reveal name die pon xberani tapi ade hati nak tegur saye. sekian. semoga kamu berbahagia.

Witty Angel said...

owh n kepada pokeynose, kaklong, kawanaina, faizal and leeya thankssss sebab support saye..i love u lah.hahaha

a friend said...

lol at the internet troll.

memang dodgy bile ade some anonymous stranger make vague claims about stuffs, and always contradict sume bende yg ko cakap

me thinks that everyone should ignore the troll and dont feed it with anything. coz they like the attention.



internet troll
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

a friend said...

oh and good luck and all the best!

BILLCORP said...

wish you all the best there..so happen i landed on yr blog feel free to visit my blog too with hope we can exchange ideas on variety of topics at http://issuesrealview.blogspot.com
salam perkenalan..

aziahzuber ialah name saye. said...

ishh.. aina, pls abaikan org2 merapu tu. focus aina focus! hehehe.. gudluck utk exam~ wish u all the bestttt.

izadiskandar said...

geheime, nih apa apa lubang ni?
meh sini lubang, aku tolong sumbatkan.

Pengecut. Loser. a tosser who hides behind the computer is not worth a time.

-izad iskandar-

Witty Angel said...

A friend : hehe..internet troll..interesting..anyway thanks!!!

Bil corp : salam

aziah : tu la fokus aina fokus!!haiyoooo

izad : wahh izad. mekaseh2.=D

safwan said...

walaupun sy x knal awk tp kesian plak dgr rintihan awk..alah..org lain ambk exam pn sme jgak..
mcm2 prsaan tau..rse nk giler..bunuh diri n byk lg tau..satu2 ubat adalah mohon doa dgn ALLAH swt..mntk dbukekan pintu hati utk study..bacalah..salam


ALLAH sayang kita...
May 6, '07 5:24 AM
for everyone
"Betapa sayang nya Allah pada kita sehingga di dalam al-Quran diselitkan dengan motivasi supaya hamba-hambaNya ini tabah dalam menghadapi segala dugaan sebelum menuju ke perhentian abadi...

Kenapa AKU DIUJI?
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta."
-Surah Al-Ankabut ayat 2-3

Kenapa AKU TAK DAPAT APA yang AKU IDAM-IDAMKAN?
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-Surah Al-Baqarah ayat 216

Kenapa UJIAN SEBERAT INI?
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
-Surah Al-Baqarah ayat 286

rasa FRUST?
"janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati,padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman."
-Surah Al-Imran ayat 139

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?
"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)."
-Surah Al-Imran ayat 200

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk"
-Surah Al-Baqarah ayat 45

APA YANG AKU DAPAT daripada SEMUA INI?
"Sesungguhnya Allah telah membeli dr orang-orang mu'min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka... ..
-Surah At-Taubah ayat 111

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."
-Surah At-Taubah ayat 129

AKU DAH TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!!
"... ..dan janganlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yang kafir."
-Surah Yusuf ayat 12