Friday, October 31, 2008

Future

Hehe...Tah nape ek..sejak due menjak ni esp after ameen cakap sal hantaran tu asek terfikir sal kawen je..tadi tengah syok dengar pasal gestational diabetes masa perinatal meeting tu pon sempat terfikir sal kawen..muahhaa..pastu pergi melawat zu(alhamdulillah, corkians zu telah selamat melahirkan seorang baby boy semalam) kat 2 south lagi la terfikir sal kawen..haha..ramai dh my friends yang dh alhamdulillah selamat kawen dan ade juge yang telah selamat melahirkan baby...=).. Congrats kat diorg...
Anyways tadi masa bfast kiteorg ade la cakap sal kawen juga...sal future yang sangat la vague for myself cuz seriously, i dont knw what i really want in my life..i knw that i want to take care of my family and jaga my parents betol2 and saya tahu saya nak jadi doctor..tapi saya tak tau ape actually saya nak dalam hidup saya...and tu juge antara sebab saya indecisive skang ni nak balik msia ke x..kalau nak fikir sal duit baek stay sini la kan?..gaji kalau compare ngan msia mmg agak banyak la esp when convert to RM kan...but then saya juge xtahu tu ke yang saya nak?kalau stay kat sini social networks kurang and cam idup utk kerja je..takde mende lain..sini life die bosan..unless u ade family...tu lain la kan?memang la aim saya yang utama adalah menjadi hamba Allah yang baik dan menurut perintah tetapi apart from tu saya kene la ade aim lain juge..betol x?
So sebenarnye, ape yang patut saya buat dengan kehidupan saya?sebenarnye takde org lain boleh kasi jawapan ni melainkan diri saya sendiri..saya pon xtahu..duit?social?family?kalau family lak kalau nak build family kene la balik malaysia cari calon kan?kat sini xde calon sangat...tapi saya x rase saya boleh committ betol2 lagi dalam relationship.. sebenarnye takut... takut hati dilukai once again kan?bukannye mudah utk bangun kembali after jatuh kan?perlu usaha yang lebih...saya tak tau saya ready ke x sebenarnye nak kawen..mmg terfikir nak kawen tapi macam x ready gak la..ok repetitive punyer ayat..hahaha..:P...abaikan..
Owh tadi fatim ade cakap die nak bawak family die ikut kelana convoy summer depan..a good idea gak kan...maybe i pon akan join trip tu nanti..mintak cabin la instead of khemah..umi maybe xleh join kot sebab lame n umi ade committment kedai kat malaysia..so maybe me and adik2..lagipon umi dh melawat almost semua countries kat europe dah..adik2 and myself x semua lagi...umi datang waktu dekat2 nak grad and my siblings datang few weeks earlier ke..hehe...ive checked the price..price die 429pounds sorang tapi including tickets, accomodation and food la..agak okla price die sebab xde la hassle sangat nak fikir sume pon...pastu 5 countries die pergi so not bad la kan..tapi tadi call umi, umi cakap decide later2..so xtahu la kan..tapi kalau jadi kene la kumpul duit from skang kan nak support diorg sume kan...xnak la asek mintak duit dengan parents je..nak jadi anak yang baek dah skarang.hehe..=)

5 comments:

Anonymous said...

kawen ek... kawen lor kalo tatahaaaan.

hehe. kat kelate leh wat duit gak ape. my sis. dr klinik kecik skang stabil. leh bkk dialisis plak. lg pun, ur parents ade... backup baik punya (pagi td lalu dpn monaliza ~ g lif sbnr nya... jumpa pekijo keda awok... tino... paka baju meroh... sengeh... sengeh ko ambo ko ko dinding xtahu la. xpun ambo terlalu manis. hahah!)

pusing2 europe, tmbh la lg sore. Extremist Thinker. blanje deh. hehe. nnti i bg u bungo spesel konvo. kekekke!

Witty Angel said...

hahaa..sapo2..putih2 comel2 eh?hehehe...dok baek lalu jah..dio keno beli jugok.muahhahaha..

Sweet Thinker said...

lupa nk cakap. kalo anda mencari cinta... sila tgk movie Ayat Ayat Cinta.. pastu anda akan tahu apa yang anda cari. jgn nanges sudah ar... sbb golongan laki... dah sebak. kekek!

Wahidah said...

saper la yg beruntung dpt pikat cikkk aina kiter ni yea..huhuhu

Witty Angel said...

sweet thinker : xnakkk lahh tgk..cite tu cm tah la..boleh ke org x masuk islam lagi kawin dengan org islam??

wahidah : hahha beruntung ke malang?hahaha