Saturday, September 13, 2008

again, unethical.

Ok..saya buat something unethical lagi today...hahaha..tapi ni menunjukkan semangat yg tinggi utk belajar..,this is what we called ENTHUSIASM..hahahaha...lalalala..ok ari ini intern itu yg berjaya membuatkan saya smiling all the way back home telah memberikan saya patient sarcoidosis presented with symptoms of hypercalcaemia..intern itu telah menunjukkan saya chest xray patient itu yang mane boleh nampak bilateral hilar lymphadenopathy and diffuse fibrosis on both of his lungs..n die cakap go and do the examinaton on him. He has splenomegaly..and disebabkan tutorial saya yg start from 12pm tu habis kul 4pm lebih maka berlari la saya utk mencari patient itu di ward 5a sebab die cakappatient tu kat situ...berlari sebab takut xsempat zohor..and bare in mind saya TAK SAHUR tadi..waaaa....anyways lepas pegi ward tu n tanye nurse sume rupenye die dh tukar ke ward 1b..so lagi senang..i was looking for the intern saya itu masa kat 1b tapi die xde..dr shira lak tengah dgr fatemah presented the case..patient tu bukannye under team gastro pon..team ape2 tah tapi xkesah la..tapi masa tu patient tu tengah ade visitors...and segan la kan nak kacau..so saya tunggu la dr.shira abis or any intern lalu so that boleh mintak tolong diorg bawak kiteorg pegi kat patient tu.patient tu mesti segan kalau doctor datang..huhu...cam pagi tadi pon mintak dr shira bawakkan kat patient yg aortic stenosis yg susah gile nak cakap dgn die..anyway kak dora lalu..alhamdulillah..hehe..masa tu yopit dh join dh..hehehe..n lantas dengan muke x malu mintak tolong kak dora bawak kat patient tu..n kak dora pon tolong bawakkan kiteorg n terus examine..introduce and terus examine..xdenye amik history..KEJI x?hahaha..pastu mmg die ade splenomegaly..tapi xde la yg besar gile..and die ade end-inspiratory fine crackles kat uppr lobe of both lungs..saye rase kat basal die ade crackles gak tapi kat upper lobe lagi obvious la..anyways lepas je examine kak dora cakap ok thank u n kiteorg pon cakap thank u n keluar...sekali kak dora lekat amik history patient tu..hehehehe..:P...so kak dora baek la n kiteorg yg unethical sket..hahaha..:P...kak dora cakap maybe die ok lagi nak kasi history sebab xde medical students kacau lagi..maybe la sebab die baru datang..hehehehe..:p..kalau dh banyak kali med students dtg tentu die xkasi cooperation dh..lalalala

No comments: