Monday, April 21, 2008

Disneyland

Saya telah pegi ke 3 Disneyland so far..saye telah selamat sampai ke Disneyland Jepun, Disneyland Hong Kong n Disneyland Paris...satu disneyland je xsampai lagi yakni kat US...nakk pegi sangat kat US tapi sayangnya duit tarak n leceh nak bwat visa sume...
Okey mari bercerita mengenai pengalaman pengalaman tersebut,..wahhh..hahaha

Disneyland 1 : Japan, 2004

Gambar2 diatas adalah gambar di Disneyland Jepun yang saya pegi bersama2 ibu tersayang n n nenda saya yang tersayang juge..(the only nenda yang saya masih ada...)...Disneyland Jepun so far saya rasa paling best la...tapi saya xleh naik semua ride sebabnye ade 2 orang yang saya perlu jaga..ada satu ketika ni saya ternaik satu ride ni beratur punye panjang..sampai2 tengah jalan nampak warning xkasi org yang ade hypertension n heart diseases masuk..nenek saya ade hypertension...cuakk gile..nak keluar xleh..oleh kerana saya merupakan seorang cucu yang berdedikasi, maka sewaktu ride tu saya kejap2 tengok nenek saya, kejap2 cuit die, kejap2 panggil die untuk memastikan beliau tidak apa2 during the ride..ngeee..saya kan cucu yang baek..hahahahhaa.....mmg rase sangat bersalah waktu tu sebab xcheck dulu betol2..hehe but she did enjoy the ride...=)

Disneyland 2 : Paris, Easter 2006
Saye pegi Disneyland Paris pada tahun 2006..ha the best thing about disneyland paris ni saya berjaya menyeludupkan diri masuk tanpa sebarang bayaran..selamat 40+euro..hahaha..many thanks to aju sebab die ade annual card punyer entry yang boleh masuk free kalau ade card tu n saya gune card die..hehehehe...selamattt duit,....disneyland Paris okla gak..hehehe..at least better than Hong Kong..owh cume saya xtau n saya xpegi malam punye events..macam kat jepun n hong kong, both ade bunga api punye show n parade malam2...saya xsure...ngeeee...


Disneyland 3 : Hong Kong, Summer 2006
Ok disneyland Hong Kong saya pegi summer 2006...ok tapi PANAS gileeee...serius panass..balik from hong kong terus demam..huhu..anyways disneyland die xbanyak sangat lagi rides n game sume2...saye pegi ngan adinda terchenta, izzati azizah n sangat enjoy..hehehe...adinda saya itu gayat orangnya mengikuti ayah saya, so mmg sangat kelaka la when tipu die cakap xtinggi tapi sebenarnye tinggi n die menjerit n menyorok bawah kaki saye..hahahahahhaha..best2..suke2...hehehe....summer ni mayb g bangkok ngan die..heheh suke2..hehehe..:P

ok now, seriously ade org x nak sponsor saye pegi disneyland kat us?hehehe...

6 comments:

Anonymous said...

beshnye...teringin nk g mane2 disneyland..

Anonymous said...

amoih... sonoknyer ko...
tak nak ajak ker??

Witty Angel said...

hahaha..meh jom meh kite g us punye.ko blanje tiket.amacam?

Miss Reen said...

us disneyland takmao..
nak gi hong kong nye ajer..
tp...i love only beach..
gi disneyland nie cam kekanak plak..
hahahahaha

BD Fabregas said...

mak oii.. bestnyaaa...
ade jumpa watak katun apa eee??
x minat sgt la disney ni..
kalo warner bros mmg minat..

zura lias said...

fuhh,sume disney dh pegi..tinggal us je belum..akak baru pegi disney malaysia je..aka genting..hahhaa...x dapet le nk sponsor disney us..:D