Tuesday, January 22, 2008

homesick..as usual...aina's exam syndrome...lalala


(copy frm ijah)

Orang kata aku lahir dari perut umi...(confirm la..xkan la lahir dari perut abah kan..hahahah..)
Bila dahaga, yang susukan aku....umi...(hehe skang dah xleh susukan dah..hahaha..:P)
Bila lapar, yang suapkan aku..umi...(sampai skang kalau makan same ngan umi n mintak umi suapkan, umi suap lagi..waaaaa..nak makan umie suapppppp...lagi best!!!)
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku..umi...(ala skang ni umi jauh...daku keseorangan ditemani oleh laptop ini..tapi laptop ni umi kasi as my bday present..so kire ganti umi..so ok la..hehee)
Kata umi, perkataan pertama yang aku sebut.. mi!!(ngeh2...normal child dvlpmnt!!)
Bila bangun tidur, aku cari..umi..(hehehe..even dok jauh pon pagi2 if xder kelas or weekend mmg cari phone dulu call umi..hehehe...saye anak umi yg manja!)
Bila nangis, orang pertama yang datang..umi...(ye even jauh pon org 1st saye akan call kalau tension sebab exam=umi..tapi kalau malaysia malam saye call kamal la.hehe..tapi saye penah kacau umi kul 4pagi sebab tension..hehe..tapi umi ok jer...tapi kesian r..dah r keje frm 9pagi till 12malam..huhu....9pagi g bank..12malam sebab kene kire2 total business bla2...)
Bila nak bermanja... aku dekati umi...(umi bestttt!!!Umiiiii dikau la ratu hatiku!!)
Bila nak bergesel... aku duduk sebelah umi...(ngeh2...nak tdo sebelah umi!!nak peluk umi!!)
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya umi..(tepat sekali..sebab kadang2 kwn2 xfaham ape kite nak...n kadang2 diorg pon ade their own probs...umi, even die ade her own probs die still boleh pujuk anak die...die boleh tenangkan n convince anak die again...)
Bila nakal, yang memarahi aku... umi...(hehehe..umi suke bulatkan mata die yg mmg bulat when die marah..hehehe..kalau mata die bulat tu confirm ngah kasi warning kalau x behave gak, balik nanti kene cubit..lalala)
Bila merajuk... yang memujukku cuma..umi...(sebab umi mmg faham anak die 100%!!!)
Bila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah..umi..(hehehe..xder la sangat..tp kecik2 dulu umi grang..paksa kiteorg study everyday...duduk tunggu kiteorg study..padahl dalam revision/text books tu ade buku doraemon..hahaha..dulu kalau dapat top 10 boleh beli komik n kalau dapat top 3 boleh mintak pape je..heheh)
Bila takut... yang tenangkan aku.. umi..(hehehe..pegi lari dok tdo dalam bilik umi..kalau xde elektrik dok peluk umi..hahaha)...
Bila nak peluk... yang aku suka peluk..umi..(sebab umi besttt!!!)
Aku selalu teringatkan ..umi..(confirm la..each n every second of my life!!)
Bila sedih, aku mesti talipon...umi..(sebab org len xleh pujuk sangat..boleh tapi sometimes diorg xfaham ape yg kiter nak n kdg2 umi je yg boleh solvekan problem tu..especially if its regarding to money..hahaha..:P)
Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu... umi...(ngeh2..especially if dapat 1st class..ngeh2.. cuz my job is to make her proud..and to make her happy..=)..)
Bila bengang.. aku suka luah pada ..umi..(n kamal juge..hahaha..:P yg ni usually kamal sebab umi xkenal sangat my friends here in cork but kamal kenal sume so lagi sennag cakap kat kamal..hehe)
Bila sakit, orang paling risau adalah ..umi..(aha...xkan stop la msg die tu..cam kwn2 diorg caring gak but diorg banyak keje kan so kadang2 tu diorg xder la risau mane...=))
Bila nak exam, orang paling sibuk juga umi..(hehe..solat hajat utk anak2 dier..n doakan anak die n tunggu phone call frm anak2 die nangis sebab tension exam..hahhahahahha...tu saye jer normally..hahaha..owh usop pon penah...ijah pon...mad pon..hahaha..sumeeee pon manja..suraya sebab die baru form 2..hehehe..)
Bila buat hal, yang marah aku dulu..umi...(ngeh2..kamal pon juge)
Bila ada masalah, yang paling risau.. umi..(mak mane yg x risaukan anak die kan?..umi jugaklah yang akan tolong settlekan probs itu)
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. umi....(owh rinduu umi peluk!!!!n rinduuuuuuu umi kisss jugak!!umiiiiiiiiiiiiiiii daku merindui muu!!)
Yang selalu masak makanan kegemaranku. .umi...(saye suke ikan bakar n sambal belacan umi!!tomyam!!mee goreng!!paprik ayam!nasi ayam!kerutuk daging!!!!gulai ketam kari!ahhh sumelaaa!!!)
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, umi..(heheh..xleh2..saye kemas endiri..kecik2 dulu umi la..eh tak2..maid..heehehe..:P...)
Yang selalu berleter kat aku.. umi...(hahaha..nak suruh jadi org berguna)
Yang selalu puji aku.. umi..(nak tunggu org len berzaman la..hahaha..:P)
Yang selalu nasihat aku.. umi....(sebab umi nak tengok anak2 die berjaya!)
RINDU UMIE uwaaaaaaaaaaaAAA!!!!!

Saya rindu umi..umi saye je faham saye...kalau umi, if saye tension lepas exam die akan pujuk saya...dulu masa spm saye nangis2 sebab fizik susah n mmg xsuke fizik pon umi siap datang besut n bawa food sume n pujuk saye...drive sendiri n ditemani oleh suraya sebab encik abah bz..eh tak2..mase tu abah g oz...huhu..so umi datang sorang2 besut...about 1hr n half la...umi sangat baik..umi sangat sayang anak die..saye sangat sayang umi juge..saye sanggup buat ape saje utk umi saye....sebab saye tahu xkan ade org len boleh jadi umi saye...org len xleh bwat cam ape yg umi saye buat....org len die ade 'committment' die yang tersendiri..org len ade 'kepentingan die sendiri'..org len sentiasa 'bz' utk org len...umi, even die bz ade customer kat kedai, layan customer die still cakap phone ngan saye..die still layan saye membebel dalam phoe....org len saye cakap saye tension pon die mane kesah..die banyak keje bersosial utk dibuat..ok saye kene study...sila jangan terasa...sekian terima kasih.

p.s : terasa hati ini berubah kembali..hahahha..:P..

No comments: